donderdag 14 februari 2013

Lees (nog) Meer

Deze week kwam Stichting Bibliotheek.nl met een persbericht dat de streaming e-books nu op elk apparaat te lezen zijn. Goed nieuws!

Ook de collectie e-books is uitgebreid met o.a. boeken van Henning Mankel en Marianne Frederikson. Nog meer goed nieuws!

Alleen maar goed nieuws? Nou, ik weet het niet.

Door middel van HTML5 kunnen de e-books nu gelukkig op de mobiele apparaten gelezen worden. Bij een e-book hoort een URL. En die URL is te bezoeken via de loginpagina van Bibliotheek.nl.

Op zich lijkt dat allemaal goed afgeschermd. Maar ondertussen is de beveiliging echt lek.

Ik kwam er gisteren achter dat je het e-book door middel van de URL gewoon kunt lezen. Ik heb gisteren een tweet naar Bibliotheek.nl gestuurd, maar tot nog toe (24 uur later) heb ik geen antwoord mogen ontvangen.


Ik vraag me dan af of er wel een antwoord komt op een e-mail, dat wijst op deze onvolkomenheid.

Update: Bibliotheek.nl is al op de hoogte van het lek, sinds mijn tweet aan hen. Ze zijn ermee bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten