maandag 10 januari 2011

Twitterloos

Vorige week was ik een aantal dagen in Amsterdam tijdens Holland Got Soul. Normaal gesproken heb ik veel tijd en mogelijkheden om te twitteren.

Tijdens deze dagen had ik beide echter niet. Ontbijten, de stad in, terug naar hotel, douchen, eten en genieten van de muziek van Paradiso en slapen. Om het festival toch enigszins te promoten twitterde ik wel even mobiel in Paradiso.

Zelf heb ik geen smartphone, maar mijn vriendin had wel verbinding met het open draadloze netwerk van de zaal. Toch wel ideaal. Iedereen kan tijdens de optredens twitteren, facebooken, hyven en zo meer.

Over het algemeen was ik dus wel twitterloos. Ik heb eigenlijk ook niet zo veel gevolgd op Twitter. Heb ik dan iets gemist? Ja en nee. Ik kwam wel interessante discussies tegen, maar die kan ik zo weer opvragen. Geen enkel probleem.

Wat heb ik dan wel gemist? De interactie met de andere Twitteraars, soms lees je iets terug en denk je: Hier had ik aan mee kunnen doen. Maar is dat erg? Nee, hun discussie was interessant genoeg.

Twitteren is niet alleen de zender zijn, maar ook (vooral in mijn geval) discussie- en gesprekspartner. Communicatie is alles!

Twitter is een middel, geen doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten