zaterdag 8 januari 2011

Opvliegers en tegenvallers

Er bestaat een videowebsite, waar mijn oude werkgever mee bezig was om het op te starten. Ons, collega's, werd gevraagd om video's te uploaden op de website. Vanwege mijn interesse plaatste ik vooral muziekvideo's. Wat ik belangrijk vond is om de officiële website dan wel MySpace pagina te benoemen. Dan wisten de bezoekers waar de muziek te verkrijgen was.

Op een gegeven moment uploadde ik de video Mellow van Pete Philly & Perquisite. Er zong ook een zangeres mee. Ik las op Youtube dat dit de zangeres Senna was. Ik kende wel de autocoureur Ayrton Senna, maar deze Senna nog niet. Ik ging verder op zoek.

Wat bleek: ze zat in een meidengroep met zeven andere goede zangeressen: Mighty 8, een initiatief van Muziek Centrum Nederland. Het waren allemaal zangeressen met buitenlandse roots: ene Giovanca, een mooie Sabrina Starke, de Afrikaanse Ntjam Rosie en de voor mij minder interessante Jav'lin, Rosa Anna,  Neenah en Sage. De toekomst van de Nederlandse muziek!

Voor mij sprak Sabrina Starke vooral aan. Die muziek van Giovanca kon ik niet plaatsen en Ntjam Rosie was te Afrikaans. Maar hoe kan het veranderen.


Nu in 2011 ben ik zeer te spreken over Ntjam Rosie, die een grote carrière te wachten staat. De energieke Giovanca die ik tijdens Noorderslag 2009 voor het eerst live zag en de Sabrina Starke die helaas erg tegenvalt. Anderen zijn nog bezig met produceren of andere muzikale activiteiten.

Via MySpace, dacht ik, kwam ik in contact met Sabrina en wisselden berichten uit. Het was echter haar manager, die nu een goede vriendin van me is. Giovanca en ik twitteren over en weer en Ntjam Rosie heeft inmiddels Sabrina's manager met succes.

MySpace is inmiddels verleden tijd, omdat ze na hun recente update hun kansen hebben vergooid. Al spreekt de term Social Entertainment me wel aan. Echter de lay-out van de website is niet goed te noemen. Tegenwoordig geldt: less is more.

Ik ben inmiddels weer op de weg terug naar Groningen na een drietal dagen Holland Got Soul. Op naar het volgende concert van Giovanca of Ntjam Rosie.

1 opmerking: