donderdag 3 januari 2013

Wallwisher

Afgelopen dagen was ik op zoek naar handige apps en software. Ik gebruikte hiervoor in Flipboard handige lijstjes. Zo kwam ik ook ergens Wallwisher tegen.

Op de homepagina krijg je al te lezen wat je kunt verwachten: een lege wall. Maar met talrijke ideeën wat je ermee kunt doen.

Je krijgt dus een lege wall, die je zelf kunt vullen. Maar ook anderen kunnen je wall vullen met content. Van links, video's, foto's en teksten.

Het werkt heel simpel. Je klikt op de plek waar je je content wil hebben staan en het staat erop. Video's van Youtube worden direct geëmbedded door Wallwisher, waardoor je deze direct vanaf je muur kunt bekijken. Als je die bekijkt, kun je direct door naar de volgende post.

Alles is ook gemakkelijk te delen via Twitter, Facebook, Pinterest, Google+, Tumblr, Linkedin en mail. De grootte van de content en de plaats van de content kun je heel gemakkelijk wijzigen. Gewoon kinderspel.

Ik heb inmiddels drie walls gemaakt. Een testwall, een over Holland Got Soul en nog een lege, waarbij ik iedereen uitnodig om zijn/haar ideeën en ervaringen te delen qua bibliotheekinnovatie.

Probeer het zelf uit! Inloggen kan via een nieuw account of via je Google account.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten