donderdag 16 juni 2011

Hyves is ook bijna ten ziele

Gisteren had ik het over Facebook dat stervende is.

Volgens Alexa.com is Facebook nog stijgende, maar dat zal niet lang meer duren. Nieuwsgierig als ik was, heb ook de gegevens van Hyves.nl erbij gepakt.

Het gaat bergafwaarts met Hyves: Bereik, pageviews, pageviews per user... Het gaat allemaal achteruit.

Ik kom nog regelmatig een berichtje tegen in de strekking: we verlaten Hyves, kom ons opzoeken op Facebook en Twitter...

Inmiddels is Hyves verkocht aan de Telegraaf Media Groep (TMG), volgens mij net op het juiste moment van de oprichters. Maar helaas op het slechtste moment voor TMG. Hyves gaat een MySpace tegemoet.

Mensen willen weer eenvoud op internet, hoe simpeler, hoe beter. Hyves is volgebouwd met duizenden functies en functionaliteiten. Elke keer als er een nieuw social medium komt, plakt Hyves er een stukje website bij, zodat mensen er toch mee verbonden zijn.

Zoals ik al in mijn vorige blogpost zei, mensen hebben alternatieven. Gemakkelijke alternatieven.

Hyves is stervende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten