vrijdag 26 oktober 2012

Te innovatief? Te innovatief!

Vandaag heb ik het weer meegemaakt.

Ik ben een tijdje geleden benaderd voor een baan bij een call centre. Tijdens het orienterend gesprek bleek wel dat ik geschikt zou zijn voor deze baan.

Mensen helpen met technische vragen voor glasvezel. Zelf help ik anderen als ze problemen hebben met hun computer. Internet aansluiten, e-mail instellen, zulke dingen.

Afgelopen week kreeg ik het verzoek om een online test uit te voeren. Doordat ik geen tijd had, begon ik er vanmorgen mee. Gemakkelijke test was het: Typen, luisteren, bestand downloaden en uploaden. Niks mis mee.

Daarna kwam de vragen waar je je prettig bij voelt. Wat je werkinstelling is. De vragen waren niet moeilijk. Je moest punten verdelen over stellingen. Ook gedaan.

Ik werd even later gebeld door het uitzendbureau met de mededeling: Je past niet in het profiel van de opdrachtgever. Je bent te innovatief.

Dus...

Ben je innovatief, wil je bezig met nieuwe dingen, wordt het weer eens afgestraft. Ik snap het niet. Mag je niet af van de bereden paden?

Ik denk er sterk over na om voor mezelf te beginnen. Programma's te ontwikkelen voor bibliotheken (en andere organisaties) met inzet van sociale media.

Niet omdat ik mezelf een goeroe vind op dit vlak, maar juist omdat dan mijn innovatieve kanten naar boven komen.

Tot die tijd zoek ik nog door naar een bijpassende baan. Want brood moet ook op de plank.

Of heeft iemand een leuke baan voor me in het verschiet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten