Web 2.0 is zeker weten een aanvulling op het bibliotheekwerk. Maar ik zie het vooral als communicatie- en marketingtool naar de klanten toe.
Met RSS kun je klanten op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en nieuwtjes van de bibliotheek. Maar eerlijk gezegd moeten de klanten dan wel een RSS reader hebben. Het is dan ook belangrijk om de klanten in te laten zien dat deze tool handig en belangrijk is.
Daar zie ik dan weer mogelijkheden om 23 Dingen aan de klant te 'verkopen' of tenminste aan te bieden.
Binnen de 23 Dingen denktank van Bibliothekenservice Fryslan hebben we daarom ook opzetjes gemaakt. Dit komt later nog ter sprake.
Het delen van foto's lijkt me wel heel erg nuttig voor bibliotheken, vooral ook op websites als Flickr en Picasa. Mensen die geen lid zijn van de bibliotheek kunnen zo in aanraking komen met activiteiten van de bibliotheken en geprikkeld worden om toch een kijkje te nemen.
Patrick,
BeantwoordenVerwijderenOok jij gaat snel met 23 dingen.
Succes.
Groeten Coren