donderdag 4 februari 2010

Blog 14: Ding 17

Ding 17 alweer. Het gaat nu wel snel met de Dingen. Een specifieke Web2.0 bekijken.

Tegenwoordig zijn er zoveel websites in Web2.0 dat je eigenlijk makkelijk kunt kiezen. Of eigenlijk moeilijk, omdat er zoveel zijn.

Ik maakte veel gebruik van de website van BBC Radio 1.

Deze website is toch een heel stuk veranderd ten opzichte van een aantal jaren terug.

Ik luisterde vaak naar de live stream van het station en had altijd een mediaplayer nodig. Op dit moment gebruikt de BBC de iPlayer. Geheel Web2.0. Je hoeft niets meer te installeren (Real Player), maar je hebt direct goed geluid.

Ik lees nu dat de bibliotheek er baat bij moet hebben. Dan toch maar een andere uitzoeken.

Ik heb gekeken naar Web 2.0 Awards 2008 en dan in de categorie Books. Lulu.com heeft gewonnen en ik kan ook zien waarom.

Deze website is de plek waar schrijvers hun eigen boeken kunnen verkopen, zonder tussenkomst van uitgever, boekhandel etc.

Er worden e-books verkocht, paperbacks etc. Ze hebben een Facebook pagina, Twitter, een forum en groepen. Er wordt dus van alles gedaan om interactie te genereren tussen klanten en ook verkopers (de schrijvers).

Echt een aanrader als je niets kunt vinden in de boekwinkel. En misschien kunnen bibliotheken boeken inkopen via Lulu.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten