maandag 9 februari 2015

Leren met Plan B

Leren Innoveren. Het klinkt een beetje oubollig (sorry, Daphne, Erwin en Stichting GO). Ik ben nu inmiddels op de helft van de cursus. Met de methode Plan B van Daphne kijk ik toch heel anders en zie mogelijkheden om mijn frustratie om te buigen naar mogelijkheden.

Wie mijn blog volgt, weet wel ongeveer waar mijn frustratie ligt in bibliotheekland. Nu is het een mooie mogelijkheid om het met beide handen aan te pakken. Te schudden en ermee aan de gang te gaan. Echt een methode te pakken te krijgen om de mindset van bibliotheekmedewerkers om te zetten naar een open blik.

Hoe me dat gaat lukken, kan ik nu niet zien. Maar de methode brengt me wel op nieuwe (gedegen) ideeën. Oftewel, zoveel mogelijk ideeën verkleinen naar een aantal goede ideeën. En vooral toetsen en nog eens toetsen. Vooral denken aan de frustratie en zo min mogelijk aan de oplossing(en).

In ieder geval zal ik de uitkomst van dit traject delen. En ik zie mogelijkheden om met de methode Plan B andere vraagstukken aan te pakken. Nu eerst tijd vinden.