woensdag 28 november 2012

Hello Qello

Ik kwam vorige week via Google Play Qello tegen en downloadde dit direct. Gisteren kwam ik het weer tegen op mijn telefoon, maar ik was vergeten wat het was of deed.

Ik maakte een account aan en kon inloggen en pas toen zag ik wat Qello echt in hield: Een bibliotheek vol live muziek. Er is niet alleen live muziek, maar ook zijn er muziekdocumentaires en Qello TV.

Het principe van Qello is dat je een gedeelte gratis kunt bekijken en wil je het gehele concert bekijken, betaal je vijf dollar per maand.

Voordeel van Qello is dat je overal de video's kunt bekijken. Op je Android telefoon en tablet, op je iPhone, iPad, Apple TV en Samsung TV. Op een desktop computer kun je het echter niet bekijken.

Bij het gedeelte Qello TV, kun je ook gratis fragmenten bekijken, in vele genres. Per genre zie je dan 30 fragmenten achter elkaar. Bevalt een fragment dan kun je het bijbehorende concert of documentaire bekijken tegen betaling.

Op dit moment zijn het vooral gestreamde live dvd's van artiesten. Als het aanslaat zullen er nog wel meer nieuwe concerten bij komen.

De mensen die Qello opgestart hebben, hebben genoeg ervaring binnen de muziekbusiness. Maar of dat genoeg zal zijn, we zullen het zien.

Hoe dan ook, het is wel weer een interessante bron voor bibliothecarissen en muziekbibliothecarissen.

Meer informatie kun je vinden op Qello.com met alle links naar de apps.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten