dinsdag 15 februari 2011

Toeval(lig)

Vorige week vrijdag kwam een klant naar me toe. Ze had haar pasje drie minuten daarvoor nog gebruikt.

De openstaande registraties had ze betaald en ze had nog boeken verlengd via de zelfservicebalie.

Daar is echt een pasje bij nodig, dus die kon niet ver weg zijn. We hebben nog overal gezocht waar ze was geweest, maar zonder resultaat. Het kon niet zijn dat het pasje spoorloos verdwenen was.

Tenslotte hebben we handmatig de gewilde boeken op de pas gezet met de mededeling dat het pasje waarschijnlijk wel weer terug komt.

Wanneer was niet te zeggen, omdat het altijd een verrassing is, waar een pasje opduikt. Mevrouw zou de volgende keer wel weer langs komen om te vragen of het pasje gevonden was.

De tijd liep inmiddels door en het was bijna sluitingstijd. Mijn collega deed een computer met levende boeken uit en nam de sleutel en afstandsbediening met zich mee.

Ik hoorde de sleutel vallen. Mijn collega kwam weer overeind en vroeg: "Hoe heette die mevrouw met het verloren pasje?" Ik noemde haar naam en die naam stond ook op de pas.

Toeval bestaat niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten