woensdag 9 februari 2011

Google ebooks (1)

Een collega attendeerde me op de mogelijkheden van Bibliotheek.nl. Boeken kunnen daar ook aangevraagd worden, net als de normale Aquabrowser van Ontdekdebieb.nl.

In de Aquabrowser van Bibliotheek.nl staat ook een share-button (o.a. Twitter, Facebook, Hyves, Nujij) en een link naar Google Books.

Nieuwsgierig klikte ik op die laatste link en kom op de informatiesite van het betreffende boek.

Rechts bovenin staat een link Mijn bibliotheek en ik was toch wel benieuwd wat daar achter schuilt. Klik ik erop, komen er al drie ebooks tevoorschijn!

Frankenstein, Pride and Prejudice en Wonderful Stories For Children.

Deze boeken zijn direct te lezen in Google Books. Maar wat blijkt na wat doorklikken... Niet alles is nog te lezen en te koop.

Er is nog veel te doen, maar het ziet er veelbelovend uit. De ebooks zullen te lezen zijn op Android, iPhone/iPad, web en ereaders als een Sony/Nook. Interessant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten