dinsdag 18 januari 2011

Ik spot(ify) een album (1)

Spotify is echt een uitkomst. Wat veel muziek is er te beluisteren. Niet alles is er te vinden, maar wel veel. Soms kom je echte juweeltjes tegen, maar Spotify kan je ook helpen om een album te kopen.

Kopen? Ja, kopen. Ik koop nog steeds muziekalbums, cd's. Ik houd niet van digitale muziekbestanden. Is je computer stuk, dan kun je alleen maar hopen dat je je muziek terug krijgt. Ik heb een kast vol met cd's inderdaad.

Een goed voorbeeld is mijn aankoop van de albums van Janelle Monae. Ik zag eerst de clip van Cold War op Youtube. Een geniale video die in één take is opgenomen. Het is echt een must see.

Ik wilde meer van haar album The ArchAndroid beluisteren. Youtube biedt zeker uitkomst, maar Spotify nog meer. Haar hele album is te beluisteren en bij het tweede nummer was ik al verkocht.

The ArchAndroid is één van de beste albums dat ik ooit beluisterd heb. Ik ging direct naar mijn vaste albumleverancier. Nee, het is niet de Free Record Shop. Ik heb de cd besteld met enige vertraging, maar wat ben ik blij met dit album in mijn autoradio. Op repeat en volume op 10.

Gisteravond beluisterde ik nog het album Feather Tales van Pam Feather, maar ik kan niet wachten totdat er nog meer soulartiesten op Spotify beschikbaar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten