vrijdag 7 januari 2011

Twitter vs e-mail

In december 2010 heb ik samen met een collega de cursus Flippen gevolgd bij de Bibliotheekservice Fryslan, verzorgd door Wilma van den Brink. Het was een zeer geslaagde dag, waar we zeker vervolg aan geven.

Een collega van ons die deze cursus niet had gevolgd, maar wel geïnteresseerd was in de camera, mailde me. Ze wilde de Flip graag uitproberen. Geen enkel probleem, korte handleiding van Wilma erbij, camera erbij, tasje, doosje er ook nog bij.

Die avond krijg ik een DM via Twitter. Mijn collega kon geen oplaadkabel vinden, of ik die nog had en of er een Engelstalige handleiding bij zat. Ik kon haar geen DM terugsturen, ze volgde me immers niet.

Toen zag ik dat ze een uur eerder al een e-mail had gestuurd met dezelfde vraag. Ik mailde haar terug met het verzoek om mij te volgen en het antwoord op haar vraag. Inmiddels was het weer een uur later. Na een paar uur was het eindelijk gelukt: ze volgde me en ze had de camera opgeladen. Konden we toch nog DM'en.

Via Twitter zou ik direct antwoord hebben kunnen geven. Via e-mail niet. Je bent toch afhankelijk wanneer iemand e-mail leest en wanneer iemand een e-mail schrijft. Voor de volgende keer is Twitter toch handiger en een stuk sneller.

Twitter: 1
E-mail: 0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten